Help & About
Kde to jsem? Kdo jsi? Co tu najdu?


Q: Vo co gou?

A: Vítejte na první české homepage věnované firmě id Software, jejich skvělé hře Quake a 3D akčním hrám vůbec. Jsem si sice vědom, že se nemůžu co do obsahu nikdy vyrovnat četné "konkurenci" podobně zaměřených WWW stránek v Severní Americe, věřím však, že mohu našim surferům nabídnout něco navíc (když nic, tak alespoň tu češtinu:-). Podstatnou roli v mém rozhodnutí vytvořit tuto stránku hraje také herní šílenství a láska k Doomu, Quaku a všem podobně 3D akčním hrám, takže to z velké části dělám pro sebe:-).

Q: Co tu najdu?

A: Jak již bylo řečeno, najdeš tu vše co se týká 3D akčních her. V počátcích existence této stránky (vznikla v prosinci 1996) byl obsah věnován víceméně bezvýhradně Quaku, vzhledem k posunu mých zájmů zde nyní najdete informace o všech 3D akčních hrách z vlastního pohledu. Protože času mám čím dál tím méně, hlavní náplní stránky jsou novinky - zde se téměř každý den dozvíte co nového se v žánru událo, kde najdete nové screenshoty na chystanou pecku, kde si můžete nahrát nové demo apod. Aktualizace probíhají obvykle pozdě večer a prosím, povšimněte si sousloví "téměř každý den": nezaručuji každodenní update, aktualizuju, když mám čas a chuť a když je co psát.

Kromě novinek si dovoluji vyzdvihnout sekci "recenze", kde najdete recenze na řadu 3D akcí (všechny důležité, které vyšly za poslední dva roky), ale i preview těch chystaných a pohled do zkulisí některých firem, dále sekci "síň slávy", kde najdete rozsáhlé články o klasických hrách, ktzeré se nějakým způsobem zapsali zlatým písmem do historie 3D akčního žánru, za zmínku stojí i sekce "id Software", která jak jinak obsahuje informace o této nepřekonatelné firmě. Ostatní sekce jsou již obvyklé a najdete v nich přesně to co se dá čekat.

Q: A kdo jsi ty?

A:
Říkají mi Bludr :-). Ve skutečném životě se jmenuji Honza Modrák a momentálně je mi 22 let. Pokud se vám zdá mé jméno povědomé, kdysi dávno jsem psal do Pařeniště, později do Score, pak do GameStaru a nyní jsem zakotvil jako šéfredaktor v Oficiálním Českém PlayStation Magazínu. Nejsem blázen, jen mám rád 3D akce a Quaka a jsem tak trochu grafoman. Jinak jsem úplně normální a přestože počítači věnuji určitě více času než by bylo vhodné, mám rád i filmy (Leon, Brutální Nikita, 12 Opic, Meet Joe Black, Jáchyme hoď ho do stroje), hudbu (U2, Underworld, soundtracky) a občas na mne můžete narazit v hospodě či na tanečním parketě (pražské kluby Radost FX či Roxy).

Občas mi píšete, že si se mnou chcete zahrát Quaka, že musím být bůh. Nejsem. Před lety jsem Quaka hrál opravdu často a možná jsem u nás patřil mezi nejlepší, v posledních měsících a vlastně už i letech se mu však věnuji jen velmi zřídka a udržuji alespoň průměrnost. Daleko více času věnuji deathmatchi v Doomu, který mne stále drží pro svou jednoduchost a rychlost a také singleplayeru ve všech podobách a formách. Co se týče her obecně, hraji nejen 3D akce, ale téměř cokoliv kromě RPG a leteckých simulátorů. Rád si sednu ke kreslené adventuře (nejraději vzpomínám na Monkey Island a Broken Sword), rád si zapřemýšlím u logické hry (Lost Vikings, Gruntz), zataktizuji u strategií (Transport Tycoon, Sim City - většinou jen finanční), ujedu zkrátka na lecčems - snad jen leteckým simulátorům odolávám. Kdybych měl ale sestavit žebříček nejlepších her co jsem kdy hrál, na první místě by byl Doom a na druhém Quake. V poslední době také čím dál tím více času věnuji konzolím (viz také můj nový job) - hry na Nintendo 64 či Sony PlayStation jsou i přes pdostatně horší grafiku často s přehledem lepší než PCčkové tituly a hry jako Mario 64, Donkey Kong 64, Metal Gear Solid či Gran Turismo si zkrátka na PC nikdy nezahrajeme.

Q: A to jsi dělal celou sajtu úplně sám?

A:
Ne. Kromě společnosti Internext, které patří dík za prostor, bezproblémový chod stránek a příkladný support, je tu řada jmen, které se více či méně podíleli na tvorbě této stránky, ať už na grafice či článcích. Rád bych poděkoval bez výjimky všem, nejvíce však Karlu "Kasuha" Šuhajdovi, Petru "Pittbullu" Hotovi a Mirkovi "Silence" Karbanovi.

A když už jsme u toho děkování, rád bych také poděkoval id Software za to, že změnili život můj a tisíců dalších hráčů a všem, kteří mají Quake-CZ rádi a pravidelně to tu navštěvují. A na úplný závěr: uvítám veškeré vaše příspěvky ať už v podobě článků nebo nějakého nápadu či kritiky, rady, námětu, povzbuzení, nadávky i čehokoliv jiného. Mailujte na mou adresu ...

Bludr
poslední aktualizace 15-01-2000

Zpět na hlavní stránku...

Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull